Logo nedir? Lügat valörı olarak cins önlığı dilimizde amblem olan, bir emekin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, valörını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak emekletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı emeki sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi valörı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara ehil kabil.
Sorusu sorulduğunda lafız valörının haricinde, birkötü logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan şahıs veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı enikonu önemlidir. Sair taraftan logo tasarım çhileışmasını yapacak şahıs veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çhileışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, emekletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğemektirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş alanı ile faaliyette kâin şirketler bağırsakin henüz çok yeğleme edilebilir. Uslu bir sektörde etkinlik gösteren emekletmelerin genellikle logoları dalü simgeleme fiyat. Lakin takkadak çokça dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda işaret etmek imkansızdır.
Logo ne emeke yarar?
İşletmeler bağırsakin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz ahit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Külüstür halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan sahiden marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple emekletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza oturaklı adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasarım” çhileışması ile serlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) deyiş fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir çehrete tanınmasını sağlayan emekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, basitçe anlaşılır, çizgiırlanması basitçe, olanaklı evetğunca azca nüshada renkten oluşfinansıdır. Her çdenktaş baskı ve kesit tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok balaban ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya balaban mazarrat verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine mütenasip olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin üstısaf lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü ahit bile akılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da firma bağırsakin logo tasarlanacağı ahit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı ahit simgenin taşıyacağı valör bakımında bu fen çok önemlidir.